onsdag 28 april 2010

Inställt

Min syjunta ikväll är inställd.
Så synd.
Men jag kan nog sysselsätta mig ändå, så det är inte synd om mig så.
Men ändå liksom. Jag hade sett fram emot kvällen då det var länge sen sist, men nu får jag vänta två veckor till.

Hur som helst så har jag fått lite socialt idag då jag var hemma hos Maria med barnen. Ungarna höll på att riva halva hennes lägenhet, men vi lyckades i alla fall fika och ha en trevlig pratstund däremellan.

Efter vi varit hos Maria körde jag förbi cykelaffären som ligger här bortanför... där drömde jag mig bort ett tag och önskade att jag hade 5000:- liggandes som bara var över, så jag kunde köpa mig en ordentlig cykel med växlar, cykelkorg och bra lysen. Men snart så, snart så... Kanske.

Pannkaka till middag och det är alltid lika uppskattat. Jag gjorde en smet på dinkelmjöl, både fullkorn och vanligt, samt med kanel och honung. Mmmmmm så gott.

Nu sover barnen och jag ska välja aktivitet för kvällen; tv, sticka, städa, dator eller läsa... hmmm... får se vad det blir. Kanske en kombo?!

/Jenni

Inga kommentarer: