torsdag 1 april 2010

Stressfaktor tusen

Jag hämtade mamma på tåget vid 15.15 och därefter körde vi upp på Maxi. Till att börja med höll vi inte på att hitta en parkering. Därefter gick vi in tillsammans med resten av Växjös befolkning. Väl inne gallskrek Indra sig igenom halva Maxi fram till bananerna. Mutade med en banan tystnade båda. För att därefter avlösas av Isolde som gnällde över att hon behövde kissa. Då försökte vi övertala Isolde att gå och kissa med mormor.. men ICKE. Så hon tjatade om att hon behövde kissa resten av Maxi. Samtidigt försökte vi handla det vi behövde och trängdes med alla jä**ar som också var där.

Vi kom ända till kassan och då gick det inte att betala och vi fick tillkalla hjälp, då börjar Isolde skrika hysteriskt och Indra springer iväg åt ett annat håll. När vi väl lyckats betala och fånga Indra och ska gå, ser jag i ögonvrån en stor pöl på golvet. Well, Isolde hade alltså inte lyckats hålla sig (och då hade vi försökt få henne till toaletten ett flertal gånger) och resultatet av detta var en gigantisk pöl på golvet samt en dyngsur overall, tight, trosor, strumpor och SKOR. Suck. Iväg till bilen för att lasta i allt, sen på med lite plastpåse på bilbarnstolen och sen hem. Väl hemma ser jag att kisset i skorna blött ner stolen, så ut med stolen, in med Isolde i duschen, fram med nya kläder, bära in maten och packa upp allt...

Herre jäklar vilken stressig start på påsken. Jag gör aldrig om misstaget med Maxi den tidpunkten det är ett som är säkert i alla fall. Och detta med kisseriet, nästa gång kommer jag tvinga iväg henne, vare sig hon vill eller inte...

MEN, nu är detta historia och vi har många lediga sköna avkopplande dagar framför oss.

Imorgon Fröset till svärmor, svåger och svägerska!

/Jenni

1 kommentar:

Evelina sa...

Men du vilken stålkvinna du är... jag hade lämnat affären! :)