måndag 19 april 2010

Trädgårdsplaner

Idag har jag haft en trädgårdkonsult här.
Och inte vilken konsult som helst.
Utan den allra bästa, billigaste och lojalaste konsulten som finns:
MIN GRANNE SOLVEIG!!!
Tillsammans med sin syster, och tillika min granne, GUNNEL, utgör de två, mina privata trädgårdskonsulter som hjälper mig i nöd och lust.
Och jag är dem evigt tacksam!

Idag har vi planerat min kommande blomsteranläggning, gått igenom befintliga trädgårdland, pratat tips och råd och direktiv, så imorgon börjar ett hårt jädra arbete som förhoppningsvis kommer ge fina resultat.

Jag har beställt tusen ton hästskit så länge, som ska få mina odlingar att blomma som aldrig förr, och sen toppar jag detta med min egenhändiga kompostjord som är resultatet av föregående års matkompost varvat med föregående års trädgårdskompost. Herre gud så ekologisk och kretsloppig jag känner mig!!!

Dessutom har jag hunnit med att plantera om min sparris, mina små fina gullplantor (som var en fin gåva av en fin vän i södern), plantera salvia och tobaksblomma.

Hej vad det går!

/Jenni

2 kommentarer:

Evelina sa...

Äh privat trädgårdskonsult, nu blev jag avis! ;)

Jenni sa...

Jag vet!!! Vilken lyx! Men å andra sidan så har du kanske din kunskap i generna. Jag får skaffa mig all kunskap the hard way, men lite (ok stor) hjälp av mina trädgårdskonsulter!