lördag 24 april 2010

Trädgårdsarbete

Nu börjar det likna något.

Jag har planterat följande:


Morot vanlig
Morot lila
Dill
Persilja
Broccoli
Gul lök
Röd lök
Palsternacka
Plocksallad
Isbergssallad
Sockerärtor

Diverse sommarblommor kring mina äppelträd har jag också sått.

Kvar att sätta är:

Purjolök
Rädisor
Rödbetor
Potatis
Sparris

Sen tillkommer ju alla blommor också så klart.
Där är det så många att jag inte kan komma ihåg alla men några är i alla fall:

Solros
Luktärt
Akleija
Salvia
Tobaksblomma
Pionvallmo
Vallmo

Dessutom har vi idag grävt upp en ros och flyttat. Grävt upp en brudspirea och flyttat. Planterat två andra spireror som jag fått av Gunnel, samt en annan ros (tror jag det är...) som jag fått av Gunnel. Rensat ogräs. Klippt ner isopen, lavendel och något annat i trädgården.

Hej vad det går! Som vanligt.

Nu dags för en miniutflykt (ha ha) till Maxi för att köpa solglasögon till Isolde.

/Jenni

Inga kommentarer: