tisdag 14 september 2010

Egenodlat är bäst

Idag kom Sofie och barnen hem hit efter jobbet och vi lagade middag ihop vilket visade sig vara ett lyckat koncept.

Barnen lekte så fint medan vi hackade och fixade.

Jag plockade in purjolök, potatis, lila morot, vanlig morot och palsternacka från landet som vi kokade en grönsakssoppa av.

Sen gjorde vi även lite rabarber- och äppelkräm med rabarber från landet och lite fallfrukt från mitt ena äppelträd.

Men såååå lyxigt att gå ut i sitt eget trädgårdsland och hämta in maten. Jag svävar på små moln bara av tanken.

När Sofie och ungarna åkt hem, la jag Isolde och Indra, och sen var det dags för nästa anstormning; syjuntan. Maria, Solveig och Gunnel kom och vi stickade lite och pratade mest. Som vanligt.

Strax ska jag lägga mig och läsa. Skönt. Är lite trött faktiskt...

Imorgon ny dag och nya aktiviteter!

/Jenni

2 kommentarer:

Evelina sa...

Tja... tänk om man kunde vara med på din syjunta! :)

Jenni sa...

Tänk om, tänk om... du får väl komma upp en tisdag och vara med? :)