torsdag 23 september 2010

Kalas och kras

Inget kalas utan kras sägs det ju.
Och ikväll gick den profetian i uppfyllelse. Kalas för Indra och en av ungarnas kaffekoppar (i porslin) gick i kras när Isolde tappade den i vårt härligt stenhårda och dödande klinkersgolv...
Så det var ju inget allvarligt kras men ändå..

Indra blev firad då hon fyller två år imorgon fredag. Först var visst farmor här och lämnade sin present; en balanscykel (dvs en cykel utan pedaler och stödhjul) och sen kom farfar och sambo hit på middag. Av dem fick Indra den i särklass bästa presenten hittills; små figurer från Pippis värld i plast; Tommy, Annika, Pippi, Herr Nilsson och Lilla Gubben. Hon var lyrisk och Isolde lika så! Sen fick hon ett smyckesskrin också. Irma och Mai-Britt lämnade pengar och det är bra att ha när kläder eller skor behöver införskaffas!

Efter kalasandet var det röjning på agendan. Jag har städat upp i arbetsrummet/gästrummet så det är fint till Camilla kommer imorgon. Camilla är ju lilla Indras gudmor och det är väl klart att hon ska närvara på kalaset på lördag då! Andreas har sanerat köket efter kvällens sittning. Dessutom har jag skrivit klart en av uppgifterna inför nästa inlämning som ska in på måndag. Ska bli intressant att se om jag får in den i tid...

/Jenni

2 kommentarer:

Evelina sa...

Jag ber om ursäkt redan nu för att jag fortfarande inte kommit med en datum och jag antar att de datum du gav mig är uppbokade! Så nu undrar jag när det kan passa att vi kommer upp, för upp till er ska vi! :)

Jenni sa...

Åh Evelina känn inte så... jag vet hur stressigt du har det då jag själv river mitt hår över 7,5 p på kvartsfart... Nu kommer jag inte ihåg vilka datum vi pratade om, så kom med förslag du, så svarar jag ja eller nej istället! Kram