lördag 11 september 2010

En nostalgitripp tillbaka till ungdomen

Vi var så klart tvungna att koppla in det nya tv-spelet för att se om det fungerade.
Och det gjorde det!

Vi började med att köra en dubbel (dvs player 2) och tryckte så tummarna nästan blödde. Men i samma sekund som melodin körde igång och Super Mario dök upp, så kom alla minnen tillbaka från the good old days när jag och Linda satt och spelade dygnet runt.

Tänk att det gick att trilla dit en så här 15 år senare. Minst. Men jesus vad kul det är då! Det måste vara lätt det bästa spel som någonsin gjorts. Alla kategorier. Enligt mig då naturligtvis.

Och det bekanta: bara en gång till... infann sig och nu är klockan redan elva snart... var tog de timmarna vägen?

Jag fick många flashbacks och kom ihåg både den ena hemliga stenen efter den andra, hemliga bönstjälkar och nergångar för att plocka extrapengar. Oj oj oj, det var till att plocka fram på länge icke använda hjärtceller kan jag lova.

Men för att sammanfatta mig själv, så är jag sjukt nöjd med mitt inköp från idag. Och endast 50:- är svårt att smälta.
Detta kan bli min räddning i höst, vinter, vår, sommar, nästa höst, vinter, vår och sommar... ja resten av mitt liv. Tänk alla kvällar då jag sitter där sysslolös... eller vänta, de infaller ju i princip aldrig... men ändå. Tänk att jag bara kan koppla in det i princip när som helst och köra några liv.

Lycka när den är som bäst.

Nu sängen för att se om jag kan läsa ut min bok. Måste vila tummarna känner jag. Ha ha!

/Jenni

Inga kommentarer: