fredag 3 september 2010

Fredag sweet friday

Tänk så härligt med fredag! Inte för att jag ogillar de andra dagarna i veckan men det är liksom magiskt när det äntligen är fredag.

Idag på förmiddagen hade jag en rätt så akut tid hos tandläkaren då jag har haft ont i en tand hela veckan, och en timme senare var jag även 1500:- kronor fattigare, helt mörbultad i munnen och helt slut. Mindre härligt på en fredag. Men som tur är så har jag inte ont längre och bedövningen släppte ju till slut även och energin kom tillbaka. Då känns det genast värt sina dyra slantar, för ont i tänder är bland det värsta jag vet.

Jag hade en mysig lunchdate med min finaste man idag också även om jag inte kunde njuta till 100% pga tidigare nämnda tandläkarbesök. Vi var på Hemma Hos Oss och åt lunch, jag åt grillad polenta med broccoli, rostade nötter och en gräddädelostcreme till detta.. mmm... Andreas åt kalv-dillkött med potatis och morötter. Sen har de även supergott hemlagat bröd, smaskig sallad och kaffe på maten.

Efter jobbet åkte jag och barnen hem. Sen gick vi en sväng i skogen och plockade lite lingon och Solveig följde också med, fast ridande på Gulliver.

Nu ikväll har vi grillat och ätit rotfrukter i ugn, sen en härlig efterrätt bestående av fruktsallad i ugnen med lite mörk choklad på. Smaskens!

Nu väntar världens största hög med tvätt och sen är det nog läggdax.

/Jenni

Inga kommentarer: