söndag 26 september 2010

Och ännu mer kalas

I fredags fyllde så äntligen Indra två år!
Kan inte fatta att hon redan är två år då det känns som det var nyss hon tittade ut i denna värld.

På självaste födelsedagen fick hon ett paket på sängen och lite sång som sig bör och ännu fler paket efter jobb och dagis. Hon fick en rittavla, en Alfonsdocka och en Alfonsfilm av oss, en kjol och pengar av sin mormor, ännu mer pengar av storasysters gudmor (finaste Parla) och en massa gratulationskort!

På kvällen kom Camilla och vi (jag och Camilla) åkte hem till Per på lite After Work och även John kom dit. Vi åt lite mat och drack lite vin och hade mycket trevligt. John var så gullig och skjutsade oss hem så vi båda kunde ta ett glas eller två!

På lördagen började Indra morgonen med paket igen... denna gång från sin egen gudmor Camilla som förärade oss med besök denna helgen. Hon hade köpt en mycket passande bok till den unga damen, Bajsplutten, men då vi redan har den, så funderar vi på att byta den till en som hon inte har. Vid elva ramlade alla kompisar in och det var barnkalas i all sin prakt. Tio barn tror jag vi räknade det till och nästan lika många vuxna tror jag. Jag hade bakat en pannkakstårta och chokladbollar och så lite frukt och småkakor till detta. Och saft så klart! Det var en succé bland både barn och vuxna tror jag. Indra fick så klart ännu mer paket och bland annat fick hon en Babar-bok, en film, lera, pussel och ett dinosaurieägg.

Efter kalas ett den dagen, var det dags för kalas två. Men denna gång för att fira Daniel, Andreas bror, som snart också fyller år. Väl på plats fick Indra ännu mer paket... denna gång en hink med tuschpennor och två Pippimålarböcker/pysselböcker. Mycket fint men jag tror Isolde blev gladast... Daniel och Lina bjöd på en fräsch fruktsallad som satt fint efter allt sött vi vräkt i oss på förmiddagen.

Idag, söndag, var det dock slut på paketöppnandet för Indra. Istället har vi slappat inne nästan hela dagen, med en liten avstickare till Gemla Station för lite fika innan vi skjutsade Camilla till tåget.

Nu ikväll har jag försökt slutföra uppgift två på min kurs. Det är ett huvudbry och jag undrar om jag blir godkänd denna gången också...

/Jenni

Inga kommentarer: