fredag 10 september 2010

Torsdagsbestyr

Igår var det torsdag och jag lyste med min frånvaro.
Av den enkla anledningen att jag inte hann andas mellan varven.

Efter jobbet, åkte jag raka vägen hem.. och lagade äppelmos av fallfrukt jag fått av min kollega Janne. När den precis kokat klart, hoppade vi in i bilen igen och åkte hem till Per & Jill för att äta middag.

De hade lagat spaghetti och köttfärssås och jag fick tomatsås och frikadeller (fast veggo varianten då så klart), en stor härlig sallad och knäckebröd. En perfekt vardagsmiddag med andra ord.

Vid åtta åkte vi hemåt och jag slängde ungarna i säng och sen åkte jag hem till grannen Sofie en sväng. Vi drack te och åt salta kex och satt och pratade en lång stund. Jag skulle ju bara stanna en snabbis men var inte hemma förrän efter 22...

Då var det bara till att hoppa i säng själv och läsa klart det sista kapitlet i min kurslitteratur innan det var dax att sova...

Det var torsdagen det...
Idag är det FREDAG, sweet Friday!!!

Lite grått, mulet, ruggigt och duggregnigt, men vad gör det, när det är FREDAG!!!

/Jenni

Inga kommentarer: