onsdag 22 september 2010

Tandläkare / sadist?

Vet inte vad som passar bäst in på en tandläkare. Vad jag vet är däremot att nio gånger av tio när jag är där gör det hur ont som helst och är svindyrt. Så det är ju ett sant nöje att gå dit. Not. Men ett nödvändigt ont. Tyvärr.

Jag var där i måndags och gjorde en rotfyllning. Jag var där i dag igen och gjorde en årlig undersökning och ska tillbaka om en dryg månad och laga ett litet hål. Suck. Jag blir aldrig klar heller och vågar inte tänka på hur mycket pengar jag slängt ut på mina tänder. Fattar inte varför inte det finns ett högkostnadsskydd på riktigt när det gäller ens tänder.

Så jag tror jag hädanefter kallar min tandläkare för sadisten. Även om hon är väldigt mjuk och fin och pedagogisk på alla sätt och vis...

/Jenni

1 kommentar:

Ulrica sa...

Tack Jenni - den var ganska svår faktiskt - innan jag hajjade hur den är "uppbyggd" men om du vill göra en liknande sjal så kolla på mina "candleflamesjalar" de kan jag lätt lära dig på telefon typ :-D
Inte så svåra när man väl förstått hur de funkar...
Jag ska göra en till sjal - till en kund vars fru är väldigt sjuk i cancer... Jag tänker på dem och vill göra något som kan pigga upp henne lite - att få känna si lite snygg och "om-tänkt" :-D
må gott!