söndag 5 september 2010

Göteborg

Igår när vi ätit frukost packade jag och barnen in oss i bilen och körde till Göteborg. Ett snabbt stopp i Borås för att kissa, och sen vidare. Vi hämtade upp Maria och sen åkte vi ut till Ikea och åt lunch och handlade lite.

Sen vidare till Micke & Ulrica för att strax därefter promenera bort till Mölndals Museum och kika lite, och så lite gött fika på det.

Vid 17-tiden började lite andra gäster dyka upp och vid 19-tiden satte vi oss till bords. Det var kräftskiva och ett dignande bord som värdparet bullat upp; västerbottensostpaj, vegetarisk grönsakspaj, havskräftor, räkor, såser och röror, hembakat bröd, sallad mm. Vi åt tills vi storknade. Och drack. Ljuvliga kväll. Svinkallt och myggor så in i.. men hur trevligt som helst.

I morse var Ulrica så gullig och gav ungarna frukost och jag fick slappa i sängen länge länge. Sen åt vi frukost och därefter promenerade vi bort till Gunnebo Slott där vi fikade och sen promenerade vi hem igen i det underbara vädret. Det var en mycket härlig promenad och helt sagolikt vackert i naturen.

Väl tillbaka hos Micke & Ulrica så lagade Ulrica en omelett som vi slukade, och sen körde jag och barnen hem igen, mycket nöjda efter en underbar helg!

Nu i kväll (jag kom hem 17.30) har jag hunnit med att baka två filmjölkslimpor, veckohandlat och ska nu laga lunch till imorgon! Sen väntar lite tvätt som ska vikas, och på det lite studier.

/Jenni

Inga kommentarer: