tisdag 28 september 2010

Vinterförberedelser

Idag stickade jag nästan en fjärdedel klart på min andra armvärmare som ska bli del av mitt survivor-kit för denna vinter. Och då tänker jag mest på dagtid på kontoret... Det är redan nu så kallt att jag alltid har kofta eller luvtröja, ibland en extra stor och fluffig stickad sjal samt när det krisar en filt! Inomhus!!! Så jag vågar knappt tänka på hur kallt där kommer vara när det är svinkallt ute... Cecilia som är mammaledig och i vars rum jag sitter, har en värmefläkt ståendes samt en superduper varm helly hansen kofta.. är det ett tecken tror ni?

Hur som helst så rotade jag runt i min lilla vinterlåda och hittade den fina mössan som bästaste Parla stickade till mig i våras, snygga fina vantar som någon annan har stickat, mina fina sjalar som jag nästan glömt bort. Så nu jädrar är jag beredd. Bara bring it on!

/Jenni

Inga kommentarer: