söndag 9 januari 2011

Dag 23 – Något som får dig att må bättre

Livet får mig att må bättre.
Eller snarare vetskapen om hur bra jag har det och hur mycket det finns att vara glad över i livet.
Alla små vardagliga ting som gör livet till en fröjd att leva.
Det kan vara så enkelt som en bra bok, en låt som man inte hört på länge, en vacker soluppgång, rådjuren på åkrarna, att se blommorna slå ut i trädgården, ett telefonsamtal, ett brev, en puss från barnen, en god middag, ett varmt bad, nybäddad säng... ja listan kan göras lång.

Det viktiga är att jag försöker uppskatta även det lilla i livet.

Och då mår jag som bäst!

/Jenni

2 kommentarer:

Evelina sa...

Jupp I hear you... det bra i det lilla! :) Tog mig lite lång tid bara att uppfatta hur mycket jag uppskattade det!

Jenni sa...

Men det är aldrig för sent som tur är!