onsdag 19 januari 2011

Middagspremiär

Ikväll hade jag och Sofie middagspremiär för denna terminen eller vad man ska kalla det.

Hon bjöd på ugnsrostade rotfrukter, vitkålssallad med lingonsylt och en kikärtsröra med creme fraiche. MYCKET gott.

Jag får nästan genast lite ångest över vad jag ska hitta på om två veckor... Dessutom har vi middag här hemma nästa vecka med Per & Jill och då vet jag inte heller vad vi ska slänga ihop.

Jag har i alla fall lyckats få till veckans mat hittills och imorgon vankas det lax och wokade grönsaker med ris igen. Recepten är så sjukt stora i portionerna så jag orkar aldrig äta upp allt och då får jag istället äta samma sak flera gånger. Men hellre det än att stå utan mat.

Väl hemma igen slängde jag ungarna i säng och sen kastade jag mig på bollen och körde lite övningar för att sen avsluta med 15 minuters avslappning på spikmattan. Det är inte helt fel.

Nu en varm dusch och sen studier tills jag stupar.

Så är livet på en pinne.

/Jenni

Inga kommentarer: