måndag 17 januari 2011

Måndag - ny vecka!

Äntligen måndag!
Jag älskar vardagen med dess rutiner och seriositet.
På riktigt alltså. Jag vet att det kan låta sarkastiskt, men jag tycker det är härligt med en ny fräsch vecka framför sig.

Idag vaknade jag dock med världens stelaste rygg, tusen gånger värre än igår, och jag trodde jag skulle dö. Efter en halv dags intensivvärmekuddanvändning dock så släppte det nästan helt. Dessutom gick jag en sväng på lunchen och sen vetekudde på det igen. Så nu är det helt ok. Nästan. Jag ska köra lite övningar nu och sen lite spikmatta, efter det värmekudden på ikväll och värktabletter redo inför natten.

Efter jobbet var det raka vägen hem, lagade mat; panerad flundra och kokt potatis till barnen och själv hade jag tagit fram lax som fick fixas till; teriyakisås plus sesamfrön på, in i ugnen en kvart och färdigt. Till detta basmatiris och wokade grönsaker. Jag gjorde två portioner och åt en halv (den blev gigantisk) och har nu alltså tre portioner kvar. Eller två hur man nu räknar. Hur som helst så har jag mat så det räcker i några dagar, både till lunch och till middag.

Efter maten, var det pyjamas och borsta tänderna innan vi hade en stund i soffan till Bolibompa. Nu sover de som två änglar.

Indra är förresten blöjfri. Jajamän! Jag tog kampen under julen och sa till henne att blöjorna var slut. En och annan incident har hon haft så klart men i princip har det gått klockrent. De första två veckorna fick hon dock ha blöja på natten men förra veckan sa jag till henne att de blöjorna också är slut så nu fick hon bara ha trosor. Första natten kom det kiss på morgonen och sen dess... INGET! Hon är så duktig min stora lilla tjej!

Nog om detta, nu lite övningar så ryggen överlever natten!

/Jenni

Inga kommentarer: