söndag 30 januari 2011

Ordning och reda

Jag älskar ordning och reda.
Jag hatar att städa.

Ganska motsägelsefullt, men sådan är jag.

Idag har vi hjälps åt så det både är rent och fint och ordning och reda på sina ställen i huset.

Bland annat har jag sorterat bort för små skor, höstskor och gjort plats för vinterkängorna i ungarnas garderob. Packat ner sommar- och höstkläder och gjort plats för alla vinterkläder i dito. Sorterat ungarnas låda med fleecekläder, mössor och vantar, även de i ovan nämnda garderob.

Sen har skåpen i tvättstugan blivit organiserade och en massa saker har blivit slängda.

Detta i samarbete med finaste Andreas som dammsugat, dammat och våttorkat där det behövts.

Dessutom har det tvättats tre maskiner tvätt.
Pluggats.
Sängbyte så Isolde fått Indras säng och tvärtom. Kan tyckas märkligt, men deras sängar är lika långa och anledningen är att Indras säng varit lite högre bara och hon har lite svårt att ta sig ur snabbt vilken kan vara att föredra nu när hon inte har blöja längre.

Nyss Solsidan.
Nu lite stickning och sen i säng.

En jädrigt bra och effektiv och härlig dag!
Jag älskar söndagar. Också!

/Jenni

Inga kommentarer: