söndag 9 januari 2011

Sjukt barn, kalas och müsli

Lucas hade sitt fyraårskalas idag och dit var vi bjudna.
Och tio minuter innan vi ska åka inser jag att Isolde troligen har feber. Jajamän. Feber it is. Så hon fick snällt stanna hemma med Andreas och jag och Indra intog kalaset själva. Med tårta, chokladbollar och skattjakt och allt... Men Isolde fick sin skatt ändå, och när vi kom hem var hon pigg som en lärka igen.
Konstigt det där, svårt att veta vad det är. Är hon sjuk eller är hon frisk? Det blir inget dagis imorgon dock... inte värt att chansa då hennes ögon dessutom rinner lite... Suck.

Efter kalaset åkte jag och veckohandlade massor av gott. Sen hem och gjorde en fin müsli med kanel och vanilj. Luktar alldeles ljuvligt.

Imorgon jobb igen efter ett par veckors ledighet. Känns skönt med lite vardag och verklighet igen även om jag har haft ett par sköna lediga veckor.

Imorgon börjar även mitt (vårt) sockerfria liv för ett tag framöver. Jag har inte bestämt hur länge, bara att jag ska utesluta socker (godis typ) i ett tag framöver och skärpa till mig och laga god mat istället. Så nästa veckas meny är klar och det vankas köttbullar, quinoapanna, grekisk sallad och annat gött! Längtar redan!

Nu lite röjning i köket innan sängen kallar och en ny spännande bok att läsa!

/Jenni

Inga kommentarer: