måndag 31 januari 2011

Allena på min kammare

Syjuntan ikväll bestod av... me, myself and I.

Men det hindrade inte mig, utan jag stickade raskt klart armvärmare nummer två. Denna modell var med spiralmönster och randiga dessutom i gräddvitt, brunt och rosa. Mycket nöjd måste jag säga.

Dessutom slet jag upp mitt nyinförskaffade garn från förra veckan stickcafé och påbörjade ett par raggsockar till Isolde. De blir randiga, också, men i ett redan randigt garn som bara är såååå fint! Jag fick väl stickat en decimeter. Eller var det kanske bara fem centimeter. Svårt att hålla reda på.

Det viktiga är i alla fall att jag fått stickat veckans beskärda del, så jag resten av veckan kan koncentrera mig på annat. Dvs plugg, plugg, plugg. En och annan middag med fina vänner + barn. Och lite annat smått och gott.

Nu lite Svensk Maffia (i bokformat ikväll och i tv-format på torsdag kväll!)

/Jenni

Inga kommentarer: