lördag 5 mars 2011

10. Något jag aldrig kan tänka mig att vara utan

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att vara utan böcker och musik.

Jag har alltid en bok på gång. För tillfället varvar jag studielitteratur (organisation och ledarskap) med skönlitteratur och det fungerar bra. Bland böckerna så väljer jag och vrakar inom många olika kategorier, allt från hårdrocksbiografier till chic lit-böcker. Ingen bok är för dum/dålig/konstig/pretto att läsa när jag får välja.

Musik är alltid närvarande på samma sätt. Jag lyssnar på radion hela dagarna och snappar där upp nya låtar, nya artister och nya konstellationer. Därefter surfar jag raskt in på Spotify - min bästa vän - och hittar mina nya fynd. Skivor köper jag när det är de absoluta favoriterna som tål att lyssnas på om och om och om igen. Här kan vi hitta Sophie Zelmani, Anna Ternheim, Olle Ljungström och många andra. Konserter försöker jag gå på så ofta jag kan och har möjlighet. Malmöfestivalen är mitt Mecka. Där har jag under flera år njutit av bra musik och helt gratis dessutom.

Så mitt val är enkelt. Ta bort de flesta materiella ting, men låt mig ha kvar mina böcker och min musik så är jag glad!

/Jenni

Inga kommentarer: