måndag 14 mars 2011

Vård av familj - VAF

Som jag misstänkte igår, så hade Isolde feber... inte mycket men ändå. I morse var febern något högre så dagis var uteslutet. Indras feber kvarstod och Andreas var i samma skick som tidigare, dvs uselt. Så jag hade inte mycket till val än att stanna hemma från jobbet och vårda familjen.

Efter en mysmorgon i soffan framför barnkanalen (sådan lyx får man ha när man är sjuk) så åt vi frukost och sen släpade jag med barnen till Maxi för veckohandling. Det gick alldeles utmärkt, kanske för att de fick både barntuggummi från Apoteket, banan vid fruktdisken och sen en Hello Kitty pinnglass innan hemgång... Men å andra sidan så hade ju faktiskt båda feber så det var väl ingen större fara egentligen.

Väl hemma lagade jag lunch till de sjuka tre, hemmagjorda köttbullar och potatis, medan jag glömde mig själv, så det fick bli typ nada. Orkade inte med ett nytt projekt mat samtidigt, utan spelade lite tv-spel medan Indra sov. Efter detta bad och dusch för samtliga och sedan åkte jag iväg med Indra till jourläkaren som sagt.

Öroninflammation på vänster öra och vätska bakom höger öra... stackars lilla skrutten. Och inte har jag fattat att hon har haft ont i örat. Lilla hjärtat... tycker så synd om henne. Men hon var lika glad för det och ville inte alls åka från vårdcentralen. Lite hostmedicin och koksaltsnässpray senare så sover de båda gott i alla fall.

Andreas fick kurera sig vidare medan jag kilade över till Solveig för lite stickning och te!

En smarrig fisksoppa hanns även med, så lite mat har jag ju fått!

Imorgon, VAF igen, och kanske vi kan vara ute lite om vädret tillåter det. Regnar det så går jag inte ut, då släpper jag ut dem själva, ha ha!

/Jenni

Inga kommentarer: