fredag 25 mars 2011

Full tank


I går var jag hemma hos Jenny och vi fick även fint sällskap av Betty.
Vi stickade - och jag fick banne mig klart (nästan) tjocksocka nummer två av två - pratade och åt smaskig middag som Jenny svängde ihop.

Det är så lyxigt att få vara iväg en kväll mitt i veckan och inte behöva tänka på mat och vardag utan bara träffa fina vänner och prata och skratta ihop. På så sätt så laddar man batterierna som den fåniga klyschan säger. Jag skulle vilja kalla det att tanka på tålamodstanken lite så man orkar med stressiga morgnar, tokbryt från ilskna barn, borttappade vantar, panik över matlagning, veckohandling, idioti på jobbet, dårar i trafiken, sjuka byråkrati-instanser och annat som utgör ens vardag.

Så nu är tanken full för en vecka framåt!
Och imorgon bär det av till hemlig destination med finaste Andreas...

/Jenni

Inga kommentarer: