tisdag 15 mars 2011

17. Min favoriträtt

Detta är en lurig en.
Favoriträtter har jag så många av och vad som är godast kan variera lite från dag till dag, vecka till vecka och månad till månad.

Men en rätt som jag tycker är sååååå god just nu är laxlasagnen!



Recept för de som vill prova:

Lasagneplattor
400 g rökt lax
200 g bladspenat
1/2 purjolök
1 dl dill
7,5 dl matlagningsgrädde
1 fiskbuljongtärning
1/2 dl vitt vin

Stek upp spenat och purjolök. Tillsätt dillen.
Koka upp grädde, buljong och vin tills det tjocknar. Red ev med maizena.
Strimla laxen.
Börja med sås och avsluta med sås i en smord form. Varva sås, spenat, lax och lasagneplattor. Strö på liten riven ost på toppen.
In i ugnen i nedre delen på ca 200 grader i 30 minuter.

Servera med en härlig god sallad.

/Jenni

2 kommentarer:

Evelina sa...

Den ser jag framemot att äta när jag kommer i vår! :)

Jenni sa...

Kom kom kom!!!