onsdag 9 mars 2011

14. Om jag hade 107 301 592 kronor


Det är ju en väldans massa pengar så frågan är snarare vad jag inte skulle göra om jag hade så mycket pengar?

Jag är väl inte så olik många andra när min första tanke är att göra mig själv skuldfri. Därefter skulle jag nog fundera på att köpa ett alternativ till älskade LOD:en (hur mycket jag än tycker om den) och kanske köpa en mindre, nyare variant av bil.

Sedan skulle jag naturligtvis investera på ett eller annat sätt och trygga framtiden lite för oss alla.

Några resor skulle nog också klämmas in och kanske att man kunde prova på att bo i lite olika länder och se vad man gillar det. Inte att jag inte provat detta innan, men jag har ju aldrig gjort det med barn och allt. Och med obegränsad ekonomi så skulle det onekligen vara så mycket enklare.

Ett sommarhus på Österlen skulle också snabbt införskaffas liksom en lägenhet i någon storstad (i Europa). Kanske Rom, om det inte vore för de sabla italienarna..

En jädra massa böcker och skivor skulle också införskaffas. Men då behöver jag genast mer utrymme här hemma, så en källare eller en övervåning får ju införskaffas då...

Ja listen på vad man skulle kunna göra för så mycket pengar kan göras lång. Det jag vet att jag inte skulle göra dock, är att sluta jobba och bara leva lyxliv. Det skulle vara alldeles för tråkigt och enformigt för en social butterfly som jag! Kanske inte att jag skulle behöva jobba heltid, men jag vill nog gärna ha ett meningsfullt jobb som jag kan gå till varje dag.

/Jenni

Inga kommentarer: