tisdag 29 mars 2011

22. Om jag fick bestämma allt

Oj oj som världen skulle sett ut då.
Mycket som skulle blivit bättre men säkert mycket som skulle bli sämre också som en konsekvens av mina förbättringar.

Men om jag fick bestämma allt här hemma så skulle vi ha hur mycket böcker och skivor som helst. Och massor med saker skulle köpas spontant och oigenomtänkt. Vidare skulle vi aldrig städa då det är totalt överskattat. Vi skulle bara äta vegetarisk mat med inslag av fisk och skaldjur så klart. Vi skulle köpa allt second hand. Eller förresten, det skulle vi nog inte alls. Men vi skulle köpa ännu mer begagnat. Vi skulle byta bil när andan föll på även om det vore oekonomisk och dumt. Vi skulle nog ha en motorcykel och en husvagn. Säkert lekstuga och ett gigantiskt växthus. Vi skulle äta godis mitt i veckan och slarva med maten titt som tätt. Vi skulle ha flera katter och flera hundar, för de är ju så gulliga... kanske någon kanin, marsvin eller hamster också. En massa vilda djurbebisar också i någon gömma skulle jag tro... Vi skulle nog ha ett och annat sommarhus här och där och flänga hit och dit varje kväll och varje helg. Året runt. Vi skulle alltid ha folk här och inte ha en lugn stund.

Så med andra ord är jag rätt glad att det inte är jag som bestämmer allt här hemma. Även om det kanske kan verka så ibland...

/Jenni

2 kommentarer:

Parla sa...

Ha ha humor!

Jenni sa...

Ja vesst!!!