tisdag 8 mars 2011

13. Något bra


Något som är bra är att jag har världens bästa grannar.

Mina allra närmsta grannar är Solveig på ena sidan, med hästar och katter som förgyller tillvaron. Solveig är min privata hovleverantör av hästskit. Tillika trädgårdskonsult. Stickrådgivare. Studiehandledare. Och lite som en extra-mamma.

På den andra sidan har jag Gunnel, med Mitzu och en hund, som förvisso bor lite längre bort, men tillräckligt nära ändå! Även hon kan titulera sig trädgårdskonsult och stickrådgivare. Dessutom är hon sällskapsdam på cykelturer under ljumma sommarkvällar.

Förflyttar man sig några hus så hittar vi många andra trevliga grannar som vi träffar lite då och då. Förra sommaren hade vi en liten picknick på bryggan i gölen hos ett par grannar vilket var mycket trevligt. Alla är så trevliga och det är en ren fröjd att bo i byn.

Tar man sig ännu lite längre bort så hittar vi alla tjejkompisar med tillhörande barn. Vi är ju ett stort gäng mammor (plus pappor) i bygden med barn mellan åldrarna 0 och 5 år. Skulle tro att vi är 10 familjer med ca 2 barn i varje familj. Vi försöker träffas lite då och då. Vissa träffar jag oftare än andra, men vi håller alla kontakten i alla fall.

Jag ser det som en ren lyx att få bo så här bra. Världens finaste hus, så klart, med världens trevligaste grannar!

/Jenni

Inga kommentarer: