onsdag 2 mars 2011

8. Det svåraste beslut jag tagit

Beslut står vi inför varje dag.
Allting vi gör styrs av val, prioriteringar och slutligen beslut.

Så vilket är då det svåraste beslutet jag har tagit?
Mycket bra fråga.

Kan det vara att skaffa barn? Inte för den sakens skull att jag tvekade en sekund att skaffa barn med Andreas. Utan snarare att gå från två vuxna individer till att skaffa ett nytt litet liv som är helt beroende av dig som vuxen och där du automatiskt sätter ditt "gamla" liv on hold, om man nu hade en pausknapp man kunde trycka på.

Fast egentligen är det ju inget svårt beslut i den bemärkelsen. För det är ju det mest underbara som har hänt mig och som jag har haft den stora turen att få uppleva två gånger till och med.

Kanske jag är så lyckligt lottad att jag har sluppit svåra beslut so far. Eller så har jag undvikit att fastna i fällan...

/Jenni

Inga kommentarer: