onsdag 2 mars 2011

Halvtid, Hosta och Hänt i Veckan

Halvtid - ja Lillan har varit här halva tiden nu. Hon kom i måndags och åker igen på fredag. Dessvärre kom hon hit med en förkylning som blev lite värre redan på tisdagen så hon är inte i toppform och hostar och ojar sig lite emellanåt. Ungarna struntar i vilket, de är lika glada ändå!

Hosta - ja det gör vi nästan alla i hushållet just nu. Jag har hostat så jag har träningsvärk och riktigt drar mig för att sätta igång en tokhostattack. Hostmedicinen de säljer på Apoteket kan de lika gärna stoppa upp någonstans, för inte fan hjälper den i alla fall.
Indra är boven i dramat. Hon blev hes för snart två veckor sedan och sen kom febern och hostan, så i princip hela förra veckan var hon sjuk. Sen fick Isolde hostan, och sen jag... Andreas har klarat sig. Och jag och Isolde har sluppit febern. So far i alla fall. Och nu är som sagt Lillan här och hostar i kapp med oss andra.

Hänt i Veckan - ja vad har hänt? Måndag syjunta där jag faktiskt stickade till skillnad från förra veckans kväll med Lindas gäng. Tisdag - Sofie och barnen kom på middag och vi gjorde torsk i ugnen med mandeltäcke, potatis och massa grönsaker. Onsdag, dvs idag, - Föräldramöte på dagis. Alltid trevligt att träffa föräldrar och bekanta och alltid roligt att få höra om hur det går till på dagis en helt vanlig dag. Man slutar aldrig förvånas över hur duktiga barnen är!

Imorgon torsdag och inga planer. Bara vara hemma med Lillan, sista kvällen. Soppa på menyn, liksom i måndags (broccolisoppa) och idag (fänkål- och hasselnötssoppa) och det lutar åt morotssoppa.

Fredag - hemmakväll.

Lördag - Ev lekträff med Sofie & barnen om Andreas vill ha lite egentid.

Söndag - Per & Jill vid något tillfälle.

Sen ska det klämmas in lite plugg och jag längtar till hosteländet är borta så jag kan köra lite Zumba igen!
Och! I helgen ska jag kanske börja förså lite fröer... LÄNGTAR!!!!

/Jenni

3 kommentarer:

Evelina sa...

Ja du till helgen åker här med ner fröer i lite jord... så kul att se dem titta upp! :)

Jenni sa...

Ja det är så spännande att se vad som överlever min brutala framfart i slutändan!!!

madde_misiu sa...

Så gott det låter med dina soppor!!!
Kämpa på med hostan
Kram