onsdag 8 december 2010

Dag 04 – Vad åt du idag?

Morgonen började som vilken morgon som helst.
Jag åt min havregrynsgröt med krossat linfrö och solrosfrön, pudrade på kanel, skivade i en banan och på med lite mjölk. Till detta ett stort glas vatten.

På jobbet ett antal timmar senare var det dags för lite mellanmål som bestod av en kopp kaffe, ett knäckebröd med ekologiskt jordnötssmör och en clementin.

Sen tror jag att jag åt ett par pepparkakor också... hyresvärden kom med en hel burk full av supergoda cederpepparkakor... mmmm...

Till lunch hade jag med mig basmatiris med quorn och sötsur gryta bestående av morot, paprika, broccoli, ananas, chili, vitvinsvinäger, soja mm. Jag avslutade lunchen med en banan.

Efter jobbet, som idag avslutades 14 då vi har hållt barnen hemma en extra dag för säkerhetsskull, åkte jag hem till Sofie, Lucas och Max. Vi julpysslade med granntjejerna och fikade lussebulle och havreflarn och en kopp te.

Senare på kvällen, dvs för en timme sedan, åt vi sedan grönsakssoppa på potatis, morot, purjolök och mitt hembakta mumsiga bröd till det.

Så idag har det varit en väldigt smaskig dag med både lussebullar, pepparkakor OCH havreflarn!

Och Sofies supergoda grönsakssoppa förstås!

Nu är jag dock så mätt att det blir inget mer idag. Kanske lite vatten på sin höjd...

/Jenni

Inga kommentarer: