torsdag 9 december 2010

Dag 5 – Din definition av kärlek

Kärlek

Bara ordet gör mig varm i sinnet.
Kärlek är det där som gör en lycklig och salig och som gör att livet är så mycket lättare att leva.

Kärleken är så mycket mer än förälskelse. En förälskelse kan vara det där hastiga, spontana, övervällande, himlastormande, passionerande och djuriska. Kärlek däremot kan vara allt det där men samtidigt det ömsinta, empatiska, mjuka, fina, lugna, harmoniska och trygga.

Kärlek drabbar alla på ett eller annat sätt. Jag har upplevt mycket kärlek i mitt liv. Dels ungdomskärlekar som var så oskyldiga och naiva och dels den stora kärleken som jag fann hos Andreas. Jag har fått kärlek under min uppväxt från familjen. Jag har fått den ovillkorliga kärleken från mina två underbara barn. Men också kärleken vänner emellan och där har jag varit lycklig lottad då jag har många fina vänner i mitt liv som betyder oerhört mycket för mig.

Så kärlek för mig är stort och viktigt och något man ska vårda ömt. Utan omsorg kan den lätt förtvina och försvinna. På alla plan. Inte bara med sin partner. Det gäller att visa sin kärlek men också att ta emot kärleken från andra. Ett öppet sinne fyllt av empati helt enkelt.

Mer kärlek åt folket!

/Jenni

2 kommentarer:

Evelina sa...

Hm Jenni vad är de här dagarna om som du skriver? Blir ju nyfiken!

Jenni sa...

Evelina, de här dagarna har jag själv snappat upp i bloggatmosfären och blev nyfiken på.
Jag har en sammansatt lista som jag kan maila till dig!
Norpa gärna idén vidare!
Kram