onsdag 29 december 2010

Dag 18 – Din favoritfödelsedag

Tillbaka igen med mina dagar och denna gången ska det alltså handla om min favoritfödelsedag.

Till att börja kan man ju lätt nämna min första födelsedag, dvs dagen jag föddes. För utan den skulle jag ju inte kunna fira en enda födelsedag. Jag föddes söndagen den 8:e februari 1976 på Malmö BB. Jag har således firat ett antal födelsedagar och om en dryg månad fyller jag 35 år. Gud. Så sjukt. Vad gammal jag är. Fast det är bara positivt. Jag älskar att fylla år och älskar att bli äldre. Jag blir ju bara mer erfaren och får ännu fler fina minnen att samla på.

En födelsedag som jag aldrig kommer glömma är året 2000. Jag var i Nya Zealand vid denna tiden och bodde i mitt gamla hus på Paratai Drive igen. I huset bodde även en tjej, Jessie, från Kanada som fyller år den 10:e februari, så vi bestämde att vi skulle fira våra dagar tillsammans. Så vi bokade bord på Sky Tower på restaurangen Orbit inne i Auckland tillsammans med resten av våra flatmates; Fiona, Rakesh, Nick, Phil, Clayton och Adriana. Vi åt god mat och drack massor med vin och drinkar hela kvällen och halva natten och notan slutade på 3500:- men vi hade såååå himla roligt.

En annan födelsedag som jag sent kommer glömma är året 1996 då jag några dagar innan min 20-årsdag anlänt till New York. Jag var på en introduktionskurs inför mitt kommande år som Au Pair i USA och tillbringade en vecka i the Big Apple tillsammans med en bunt andra tjejer från Sverige och hela världen, på ett sunkigt hotell på Manhattan. Vi var ute på en guidad tur runt stan den här kvällen och alla de svenska tjejerna firade mig senare på kvällen på en restaurang med paket och sjöng och allt. Det första jag gjorde som 20-åring var att skaffa mig ett falskt id-kort så jag kunde njuta av året i USA som fejkad 21-åring, 22 tror jag till och med att jag slog till som.... min 21-årsdag firade jag också i USA, men i Fort Myers i Florida hos min värdfamilj och jag blev firad av alla mina vänner samt hela klanen Doragh!

Förhoppningsvis har jag många fler födelsedagar att se fram emot och som sagt snart är det dax för min 35-årsdag!

/Jenni

Inga kommentarer: