tisdag 7 december 2010

Sparktur och varm choklad

När jag kom hem och avlöste Andreas idag vid tvåtiden så fick jag börja med att skotta med hjälp av ungarna. Sen unnade vi oss en sparktur runt på vägarna. Det gick som i ett jehu på Solveigs väg och ner från Stig och på vår väg. Värre var det på stor-vägen där det skar igenom på asfalten så det lade vi ner snart.
Ungarna älskade det och det var som att återuppleva gamla barndomsminnen när vi susade fram. Helt underbart.

Sen började det snöa. Som om vi behövde mer... Och då gick vi in och myste med varm choklad och mackor. Det var premiär för barnen med varm choklad och jag trodde att de skulle älska det. Indra förvissa slukade sin kopp men Isolde.. icke.

Hon sa bara att "det luktar inte gott", sen smakade hon och sa att "det var inte gott." Sen sa jag att det var varm choklad och att det är jättegott och frågade om inte några barn brukar ha med sig det på utflykterna på dagis och då sa hon bara att "näää, de brukar ha chokladmjölk." Men det är ju samma sak försökte jag då, och fick till svar att "ja men jag gillar inte chokladmjölk".

Inte lönt att truga där inte. Så då fick hon lite varm nyponsoppa istället. Som hon drack en klunk för att sen övergå till vatten.

Resten av eftermiddagen tillbringade vi med att läsa sagor och sjunga sånger på barnens rum. Sen vid 18 så stupade de båda i säng. Trötta flickor helt enkelt.

Efter det syjunta och full styrka idag. Vi drack julte och sen hade Gunnel med sig hemmagjorda pepparkakor som också gick ner! Jag är snart klar med min andra armvärmare, kors i taket.

Nu läggdax, men först lite mer bloggande. Om jag orkar.

/Jenni

Inga kommentarer: