söndag 5 december 2010

Vuxna människor

Ibland är det skönt att bara få vara vuxna människor och inte bara mamma och pappa.

I fredags kom bästa svärmor/farmor hit och hämtade barnen som fick följa med henne hem över natten.

Jag och Andreas åkte först till stan och gick ut och åt på Aptit. Jag åt halstrad röding med rostad ratte-potatis, grönsaker och saffransaioli.. mums! Andreas tog något kött (entrecååååå) och pommes och bea! Säkert gott det också.

Efter en lugn och harmonisk middag på restaurang gick vi vidare till bion där vi såg Cornelis som var såååå bra!!! En jättefin film och man ville bara vara med där och då! Tur man kan lyssna på Cornelis hemma också.

Igår morse när vi vaknat åt vi lyxig långfrukost länge och tittade på tv utan barn springandes runt runt. Efter lite slappande var vi sedan effektiva och storröjde här hemma. Det dammades, sorterades och plockades undan en massa. Så himla skönt.

Vid 14 åkte jag och Sofie till Gemla och gick på julmarknad. Både på Gemla Station, på Gransholms Slott/Gård och i Härensås. En väldans massa julmarknader på en och samma dag. Så himla mysigt och trevligt var det i alla fall.

När jag kom tillbaka hade precis ungarna kommit hem igen. De hade haft det så mysigt hos farmor och åkt pulka, bakat pepparkakor och ätit pizza så de var helt överlyckliga.

När de väl somnat kom granndamerna, Solveig och Gunnel, hit och drack glögg med oss och vi satt och pratade framför öppna spisen.

En väldigt vuxen och trevlig helg med andra ord!

Idag åkte Indra med Andreas till Mai-Britt och Isolde och jag fick besök av Ebba och Marie, så alla fick lite socialt på sin agenda.

Jag har även hunnit med att plugga lite. Eller vänta.. det är ju det jag borde göra nu...

/Jenni

Inga kommentarer: