torsdag 30 december 2010

Dag 19 – Något jag ångrar

Ångrar... nej det är sällan jag ångrar något faktiskt.

Visst man kan ångra att man inte köpte en viss sak om den var väldigt billig just då, eller om man hittar något på loppis som man vill ha men ändå inte köper. Men annars vette tusan.

Tänk om man skulle tillbringa livets noga räknade dagar med att ångra saker och ting. Det känns ju ganska meningslöst och bortkastat med tid. Dessutom ger det ju inte någonting och inte gör det saken bättre heller.

Det värsta skulle ju vara om man ångrade saker som har med andra människor att göra. Till exempel att man ångrar att man inte tillbringade mer tid med en person medan den levde. Men antagligen så gjorde man ju den prioriteringen medan personen i fråga var vid liv och om man inte anser det viktigt då, så varför skulle det då vara viktigt efteråt? Jag tycker att man får ta ansvar för sina handlingar här och nu.

Livet är alldeles för kort för att slösa bort på meningslös bullshit. Istället ska man fylla sina dagar med glädjerika ämnen. Träffa de människor som man bryr sig om och tycker om. Prata med de som betyder något för en. Göra saker som gör en glad. Värna om livet kort och gott. Du vet aldrig när just ditt liv är över och inte heller någon annans liv... Så istället för att prioritera fel och välja bort en massa för att sedan ångra sig efteråt, så tycker jag att det är bättre att välja rätt från början och inse att vi alltid har ett val. Faktiskt.

Jag väljer glädje.
Och jag vägrar att ångra mig.

/Jenni

2 kommentarer:

Evelina sa...

Tummen upp! :)

Evelina sa...

Hepp... I did it! Jag har köpt fröer på tradera... får väl se om jag får dem! :O Och om de är livsdugliga... fast rysligt billigt var det! Köpte pampasgräs, brudslöja, jacobsstege, vit bolltistel och mariaklocka för ynka 75 kr!