tisdag 14 december 2010

Dag 10 – Vad hade du på dig idag

Idag hade jag först bara svarta trosor och ett grönt linne på mig när jag vaknade.
Därefter åkte det på ett par svarta strumpor. Ett par svarta byxor. Ett vin b-h. Ett vitt linne. En röd- och vitrandig tröja. En svart kofta.

Sen var det dax att lämna husets goa värme och ge sig ut i kylan och då åkte det på ytterligare några plagg; ett par vita snowjoggings anno 80-tal, en rosa pashminasjal, en svart jacka, en svart och vit mössa och ett par vita lovikkavantar. Sen var jag redo för vintern!

Väl på jobbet åkte ytterplaggen av, men där varvade jag stunderna med att svepa in mig en svart stickad sjal när jag frös.

Snart är det läggdax och då åker allt utom trosorna och linnet av.

En helt vanlig dag i mitt liv vad gäller kläder. I bland crazar jag helt och tar en svart kjol eller ett par jeans istället... mycket galnare än så blir det inte.

/Jenni

3 kommentarer:

Evelina sa...

Du... vad är en vin b-h? Har du uppfunnit något nytt eller menar du en tråkig vit b-h.

Jenni sa...

Åh I wish det var roligare än vad det är.. det är kort och gott en trök vit b-h. Men du kanske är en bra idé på spåren där... :)

Evelina sa...

jag ger dig total creed för idén och jag tror på den! Vin b-h, det borde ju vara fullt möjligt med inlägg som man fyller med önskvärt vin för att fylla ut. Och med tanke på att man kan dricka en skvätt när man vill så lär ju ingen kille känna sig lurad om han förljer med personen hem, då lär det ju vara tomt! :)