måndag 20 december 2010

Dag 15 – Dina drömmar

Mina drömmar... oj, så stort.

Drömmer gör jag ju varje natt, ibland kommer jag ihåg allt i minsta detalj, ibland fragment som känns osammanhängande och inte logiska alls, ibland minns jag inget alls.

Drömmer gör jag ju också dagtid. Inte så att jag sitter och dagdrömmer direkt så, men mer att man har små drömmar som man ser fram emot och hoppas på helt enkelt.

Jag är inte mycket för det här ouppnåeliga som man vet innerst inne aldrig kommer hända, då känns det liksom inte så hoppfullt. Istället är jag mer inne på små vardagsdrömmar, som att få ordning i trädgården med fina blommor och träd och så. Eller mitt växthus som snart är ett faktum och inte bara en dröm. Eller som att kunna resa iväg hela familjen till ett varmt soligt land om några år när barnen är större. Eller att kunna betala av lånen på bilen etc inom en snar framtid. Eller så enkelt som att hinna få iväg julkorten i tid...

Den stora drömmen i livet, lever jag ju mitt upp i. Jag har hittat mannen i mitt liv. Jag har fått två fantastiska barn. Vi har hittat vårt perfekta idylliska drömhus. Jag har ett jobb jag älskar. Jag har många fina vänner. Jag har ett socialt rikt liv. Jag har det helt enkelt helt underbart. Så den drömmen håller jag bara vid liv och broderar ut den lite i kanterna emellanåt med små resor, nya vänner och nya utmaningar i livet.

Tänk vad det är härligt att leva!

/Jenni

2 kommentarer:

Evelina sa...

Men det är väl fullt tillräckliga drömmar du har! :) Att ha en fin trädgård är en av mina drömmar med... tror jag kan drömma i några år till! :)

Jenni sa...

Ja vi får drömma oss bort och räkna ner dagarna till våren kommer...