söndag 19 december 2010

Dag 12 – Vad har du in din väska?

Jag har en handväska som ser ut som en bongotrumma. Den är rund och typ virkad, knypplad eller ihopsnodd på något galet sätt. Inköpt på något museum och tillverkad typ i Afrika. Den har i alla fall en lång och gedigen historia och faktum är att jag får många kommentarer om väskan. Att den är ganska cool och läcker och väldigt annorlunda så klart.

Vad har jag då i den?

Jo man kan för tillfället hitta följande:
En ursnygg rosa plånbok som jag fått från finaste Linda i USA. Märke Juicy Couture och helt enkelt skitsnygg.
En kalender som pryds av Indra på framsidan och Isolde på baksidan.
En illgrön penna.
Ett headset till min mobil.
Ett paket med plåster för akuta situationer.
En handkräm av märket Decubal i miniformat.
Hårspännen och snoddar, både mina egna och ungarnas.
Tuggummi som för tillfället befinner sig på botten av väskan istället för i påsen jag köpte dem i... suck.
Läppglans fall i fall jag får för mig att vara snygg så där spontant.
Ett par linser i reserv om något oförutsägbart skulle hända.
Nycklar till hemmet och jobbet.
Min mobil.

That's it.

Ibland kränger jag ner annat också men detta är standardutrustningen som jag klarar mig på långt på.

/Jenni

Inga kommentarer: